Lone Pine Koala Sanctuary

Gårdagen i bilder!  Ja, och många bilder blev det. Jag och Jonas tog bussen ca 11 km utanför Brisbane till Lone Pine Koala sanctuary, världens första och största koalareservat med över 130 koalor. Men koalor var inte allt som fanns där, själva zooet var väldigt stort och hade alla australiens djur som man kan önska! Kängurur, wombats, krokodiler, tasmanska djävlar, dingos, emus, ödlor, fåglar, ja allt möjligt helt enkelt! Det bästa var också att man fick krama koalor (!) och handmata kängurus. Jag var i himmelriket kan jag lova!! Det var en helt underbart rolig dag! Efter många timmar åkte vi hem igen och hade en liten avslutning med Linn och Ottilia som åker till en farm idag. Vi köpte glass och umgicks sedan med en grupp tyskar, australienare, kanadensare och amerikaner! Roligt!  Idag blir det att tvätta och packa, för i morgon åker jag och Jonas till Narangba där vi ska jobba en vecka på farmen. Nervöst men roligt ska det bli. Den 14:e åker vi sedan till Rainbowbeach i 2 dagar, sedan åker vi ut till Fraser Island 3 dagar, ska bli väldigt kul! Jag vet inte nästa gång vi hörs, men ni vet i alla fall vart vi håller hus de närmsta dagarna!

Ha det gott!
//Emelie






Kommentarer
Postat av: Moster Anna

Vad ni är duktiga på att uppdatera! Här var det -19 då jag gick till jobbet, men det har blivit varmare under natten, nu är det bara -17, och snön har börjat falla. Eftersom vi bor i lägenhet så tycker jag inte att det kan bli för mycket snö!!

Vilka fantastiska bilder på djuren!!!!! Men jag tycker att ni borde akta er för alla fjäderfän... Ta hand om Er.

Kram Moster

2010-01-06 @ 00:35:48
Postat av: Britt, Ottos mor.

Underbara bilder.. Jag är avundsjuk.

2010-01-08 @ 23:38:00
Postat av: Tesso

Haha jag älskar bilden på jonas och påfågeln! Låter som ni har det hu br som helst! : )

2010-01-10 @ 12:01:12
Postat av: Tesso

Haha jag älskar bilden på jonas och påfågeln! Låter som ni har det hu br som helst! : )

2010-01-10 @ 12:01:15
Postat av: Annethe

Så härligt ni verkar ha det. Lite avis faktiskt.

Hoppas att ni hinner ta in alla intryck.

Kram Annethe

2010-01-12 @ 20:12:01
URL: http://www.bondbrud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0