Sverige sverige

Hej på er!

Ni trodde kanske att ni hade läst det sista inlägget på denna blogg när vi befann oss i Hongkong? Då hade ni fel! Man måste ju snöra ihop påsen innan man kan dumpa den på vinden så att säga.

Det är idag en vecka sedan vi for från Australien. En hel vecka?! Tiden måste gå på högvarv. För en vecka sedan lämnade vi vårt kära Cairns, Australien och en hel kontinent. Inget man gör på ett kick, för det tog ganska precis 2½ dygn innan vi åter stod hemma på svensk vintermark. 

Även om vi hade förberett oss på massvis med snö så blev vi ändå lite tagna på sängen. Snö, snö, snö överallt! I gigantiska högar och plogkanter! Rätt konstigt känsla att gå från 35-gradig tropisk värme till -5 och snö alá Antarktis.
Men otroligt skönt att vara hemma igen måste jag säga! Det är så mycket som har hänt medan vi varit borta. Mycket nytt att anpassa sig till, men det gillar vi! Sen självklart så kul att träffa familj, släkt och vänner igen! Men allra skönast var nog att få sova i sin egen säng, utan att det är 7 stycken främmande människor i rummet medan.

Håller på att fixa iordning lägenheten fortfarande, finns så mycket som ska tillbaka på sin plats. Är en riktig röra för tillfället, men det löser sig så småningom. Nu ska vi bara njuta av livet, och när det blir riktigt kallt och trist så är det bara att tänka tillbaka på de varma dagarna på andra sidan jorden.

Tack för att ni har följt våran blogg, det är uppskattat!

//Emelie & Jonas

Kommentarer
Postat av: Ann o Tommy

Tack själva!!

Det har varit underbart att följa er blogg med alla fina bilder och härliga reportage. Roligaste stunden på dagen har varit när man kollat bloggen och då upptäckt att den varit uppdaterad.

Fast ni har varit så långt borta, så har det ändå för oss här hemma, känts som att vi har fått vara med er på denna fantastiska resa till jättekaninernas land.

Kramar Mamma & pappa

2010-03-30 @ 20:02:34
Postat av: Anonym

Jag maste fa tacka for att ni drog med mig! Hade nog angrat mig na fruktansvart annars. Har hant sa otroligt roligt har, sa mycket som inte gar att satta ord pa. Jag menar Frank the tank, vem ska ersatta honom. Vi tanker da pa er har pa andra sidan. Men vi ska sa smaningom dra oss hem ocksa. Ta hand om kalla sverige at oss sa allt ar som vanligt da vi kommer hem. Tack for en underbar resa tillsammans med er! Jag sager bara kluck kluck. Puss pa er, saknar er.

2010-03-31 @ 05:49:35
URL: http://ottiliadownunder.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag får hålla med föregående talare; tack själva! Jag har också med nöje följt era förehavande och varit väldans besviken de gånger ni varit utan datakontakt så det blev långt mellan gångerna. Hur går det med jobbet?

2010-04-01 @ 18:06:17
Postat av: Wilhelm

Hej, den här bloggen verkar inte vara speciellt aktiv längre, jag undrar om ni kanske skulle kunna stänga ner den, jag skulle gärna vilja ha bloggnamnet, jag ska starta ett slags reseblogg då jag nyss flyttat till australien, hör av er om det är en möjlighet!

2011-01-22 @ 16:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0